STIP opent de discussie over een eventuele tijdelijke invulling van de enorme plakken braakliggend terrein in het Spoorzonegebied. Tot de mogelijkheden behoort tijdelijke studentenhuisvesting, zoals bleek uit antwoord op eerdere schriftelijke vragen. Daarnaast is een tijdelijk evenemententerrein een optie. Verder denkt STIP aan een Sportzone: trapveldjes waar jongeren kunnen voetballen of andere laagdrempelige sportfaciliteiten waar mensen zich kunnen uitleven.
Naast het creatief gebruiken van tijdelijk braakliggende grond vindt STIP het belangrijk dat er voldoende fietsenstallingen zijn terwijl Delft de spoortunnel bouwt. We zijn dan ook blij dat de wethouder heeft gezegd 600 extra stallingen rondom het station te realiseren, zodat OV-reizigers hun fiets in de rekken kunnen zetten. Daarnaast gaf de wethouder aan te willen handhaven op onveilig, maar ook fout geparkeerde fietsen. STIP vindt dat er pas gehandhaafd mag worden op fout geparkeerde fietsen als er voldoende fietsenstallingen op een reële loopafstand van het station zijn.
Tot slot: voor de zomer wordt gesproken over het definitief aantal te realiseren fietsenstallingen in de toekomstige situatie. Vooralsnog zijn er 7000 fietsenstallingen onder de grond ingetekend. Naar mening van STIP en andere partijen zijn er minimaal 10.000 tot 12.000 fietsenstallingen nodig, want het aantal OV-reizigers en studenten stijgt nog steeds. STIP wil inspelen op de toekomst in plaats van nu al definitief te kiezen voor een lager aantal fietsenstallingen. Als het niet lukt om extra fietsenstallingen in de huidig ingetekende ondergrondse fietsenstalling te realiseren, dan is een creatieve oplossing hiervoor indien mogelijk het realiseren van fietsenstallingen onder het oude stationsgebouw. Daarnaast wordt er op het nieuwe OV-knooppunt een Stadskantoor gebouwd. Enkele partijen willen dolgraag een parkeergarage bij het nieuwe gebouw. In dat geval ziet STIP ook dáár mogelijkheden om bijvoorbeeld een etage in te richten als fietsenstalling.